Важливе значення для спеціальної педагогіки має проблема мовної діяльності, оскільки будь-які відхилення, порушення в розвитку дитини безпосередньо позначаються на успішності взаємодії з навколишнім середовищем, на формуванні мови, а значить і на соціалізації. У зв’язку з цим основну роль грає психолінгвістичний аналіз відхилень від нормального мовного розвитку, що дозволяє розмежувати мовну патологію і відступити від норм мовної поведінки, що дає можливість не тільки збагатити понятійну базу спеціальної педагогіки, а й визначити нові, науково обґрунтовані підходи до класифікації порушень, в тому числі і мовних, визначити напрямки педагогічного впливу спеціального педагога з урахуванням структури дефекту у дитини.
У становленні спеціальної освіти велику роль відіграють інтеграційні процеси, які виражаються в різноманітних формах спільного навчання та виховання дітей з обмеженими можливостями здоров’я та їх здорових однолітків. Проблеми інтеграції полягають в першу чергу у невідповідності бажань деяких батьків дітей з особливими освітніми потребами та інтересами інших учнів та їх батьків. При цьому проблема нс вичерпується тільки включенням дитини з обмеженими можливостями здоров’я в класи загальноосвітньої школи, але і зачіпає зміст, методи і форми навчання даної категорії дітей. Необхідна творча та науково обґрунтована розробка змісту і методів навчання і виховання дітей з вадами у розвитку в умовах інтеграційного навчання.
Уроки в спеціальній школі характеризуються широким використанням групових форм роботи. Це робота парами, бригадами. В основному це диференційовано-групові форми роботи, коли діти об’єднуються в групи в залежності від їхніх пізнавальних можливостей, темпів навчальної діяльності, завдань корекційно-освітнього процесу, а також бригадні, коли діти працюють (за власним бажанням або за вказівкою педагога) у тимчасових групах з метою виконання певного навчального завдання. Такі форми роботи використовуються на спеціальних (корекційних) уроках, наприклад, на уроках предметно-практичного навчання. Групові форми роботи сприяють активізації діяльності дітей, більш повному залученню їх до навчального процесу, практичному засвоєнню умінь колективної діяльності і навичок соціальної поведінки, активізації мовленнєвої, розумової і комунікативної діяльності в умовах природної, ситуаційної мотивації спілкування, пізнання, міжособистісної взаємодії. Робота парами, бригадами дозволяє здійснювати взаємонавчання дітей, розвиває самостійність, ініціативність, відповідальність, почуття товариства, партнерства, готовності до взаємодопомоги. Індивідуальна форма роботи на уроці використовується у навчанні тих учнів, що значно відрізняються за своїми пізнавальними можливостями, темпами і обсягом пізнавальної діяльності від інших дітей.
Корекційні заняття – корисні та цікаві,
які проводять наші вчителі-логопеди, дефектологи також заняття з логоритміки та ЛФК що передбачають подолання мовленнєвих порушень шляхом розвитку, виховання і корекції рухової сфери дітей у взаємодії слова з музикою та рухами.
Для перегляду кликніть на зображення
Для перегляду кликніть на зображення
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА СВІТАНКОВОЇ КОМАНДИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
Активне життя Світанкової родини в умовах карантину, висвітлено у групі на сторінці Facebook та YouTube
далі переходьте за посиланням:
Світанок на facebook
Світанок на YouTube
В умовах раптового карантину, з 12.03.2020 року, було організовано гнучку роботу педагогічної команди та здійснення освітнього процесу у дистанційному режимі:
- 1. Щотижня (щопонеділка) через електронну платформу ZOOM проводяться оперативні наради, з метою чіткої організації освітнього процесу.
- 2. Через апробацію внутрішнього електронного документообігу в закладі (це загальна пошта всіх працівників закладу) опрацьовуються усі накази по закладу, вхідна кореспонденція (з резолюцією директора “до виконання”), листи ДОН та МОН, інформативні повідомлення, розпорядження, скореговані робочі плани.
- 3. Запроваджено усім педагогам заповнення звіту проведеної освітньої дистанційної роботи зі здобувачами освіти, батьками, опікунами, а також ведення плану щотижневої індивідуальної роботи, відповідно рекомендації листа Міністерства освіти і науки України від 03.04.2020 року № 119 -186 “Про організаційні засади освітнього процесу в спеціальних закладах освіти, закладах освіти для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
- 4. Дистанційний освітній процес організовано з використанням таких інтернет технологій: -веб-сервісу Googl Classroom (надаються, контролюються та оцінюються завдання вчителів-предметників, класних керівників тощо); – ZOOM (проведення робчих нарад, спілкування між працівниками закладу та адміністрацією); –Viber, Telegram, Fasebook, Skype. Створення спільних груп з учнями, батьками, для спілкування та надання завдань з предметів а також пояснення навчального матеріалу у вигляді: презентацій, відеопрезентацій, тестових завдань, відео-матеріалів для пояснення тем уроків. Під час виконання навчальних завдань надаються фото- відео- звіти, де представлено зошити, виконанні практичні завдання.
- 5. Усі педагоги займаються підвищенням самоосвіти та професійної майстерності, беруть участь в онлайн-вебінарах та відео-курсах, отримають сертифікати на освітніх платформах ( “Освіторія”, “EdEra”, “Всеосвіта”, “На урок”, “Prometheus”).
Дистанційна робота педагогів закладу висвітлена в узагальненій таблиці де відображено персональну, авторську роботу кожного педагога світанкової команди з метою виконання програмного матеріалу та недопущення зниження якості освітніх послуг.
далі переходьте за посиланням:
Щоденне індивідуальне планування світанкової команди 1-4 класів
Щоденне індивідуальне планування педагогів для здобувачів освіти 5-9 класів
ЗВІТИ ВИХОВАТЕЛІВ
Дистанційна робота з учнями (вихователі)
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ЛОГОПЕДА ТЕТЯНИ ДАНИЛЬЧЕНКО
– будувати гармонічні відношення з дитиною і демонструвати позитивний особистий приклад відношень;
далі за посиланням:
Цікаві та корисні вправи
Серія практичних занять “З користю на карантині”
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД КОРЕКЦІЙНОГО ПЕДАГОГА
ОЛЬГИ КЛІПКО
далі за посиланням:
Практичні заняття разом з Ольгою Кліпко
Початкова ланка “Світанку” завершила “Кольоровий тиждень” ! Кожен день був незвичайним, яскравим та пізнавальним! Ось як це було…
далі за посиланням:
КОЛЬОРОВИЙ ТИЖДЕНЬ
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ЛОГОПЕДА ЯНИ ДІОРДІЄВОЇ
далі за посиланням:
Артикуляційна гімнастика з Яною Діордієвою
Вправи на розвиток дрібної та загальної моторики
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ВЧИТЕЛЯ ЛФК ІННИ САМАРСЬКОЇ
Бути здоровим – природнє прагнення кожної людини. Йдеться не тільки про те, щоби не хворіти, а залишатися бадьорим та енергійним упродовж життя та й прожити довше. Щоби залишатися здоровим, не потрібно чинити над собою надзусиль. Достатньо правильно робити кілька засадничих речей:
– правильно дихати;
– збалансовано харчуватися;
– достатньо спати;
– не зловживати алкоголем та нікотином;
– загартовувати організм і регулярно давати йому помірні фізичні навантаження.
далі за посиланням:
Корекційне завдання з ЛФК для профілактики та лікування плоскостопості, сколіозу
Как исправить сутулость
ЛФК И ЙОГА
далі за посиланням:
Світанкові педагоги надихають своїх учнів під час карантину!
Вітаємо переможців ХІІІ Міжнародного екологічного конкурсу
«Метелики – німий шедевр природи»
Проведений «Запорізьким обласним центром еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Запорізької обласної ради, з метою пропаганди серед молоді бережливого ставлення до природи, вдосконалення вміння висловлюватись з заданої теми в різних формах творчого самовираження, підтримки всебічних талантів дітей.
«Метелики – німий шедевр природи» за творчій підхід і високий рівень представлених матеріалів:
I Місце
Василенко Вікторія, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради (керівник Мороз С.С.);
ІІ Місце
Арестова Вероніка, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради (керівник Мꞌякенька М.М.);
Ковальова Світлана, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради (керівник Мꞌякенька М.М.);
далі переходьте за посиланням:
Всеукраїнська школа онлайн на YouTube-каналі
Додаткові ресурси для організації якісного освітнього процесу для учнів 1-4 класів
Додаткові ресурси для організації якісного освітнього процесу для учнів 5-9 класів
далі переходьте за посиланням:
Про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 н.р.