Комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради – це спеціальна школа, яка є закладом загальної середньої освіти, Спеціальна школа є закладом загальної середньої освіти, у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, “Положенням про спеціальну школу”, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 0 березня 2019 року №221 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1132, іншими законодавчими актами).
Спеціальна школа діє на підставі установчих документів що розроблено відповідно до законів України, рішень засновника прийнятих у межах їх повноважень. Установчі документи спеціальної школи затверджуються засновником або уповноваженим ним органом.
Спеціальна школа є юридичною особою, комунальної форми власності, є бюджетною установою.
Інформація про заклад освіти відображається в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.
Основними завданнями спеціальної школи є:
1) забезпечення здобуття учнями (вихованцями) загальної середньої освіти на одному чи кількох її рівнях та/або дошкільної (за наявності дошкільного підрозділу) освіти з урахуванням їх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів відповідно до державних стандартів;
2) створення умов для здобуття освіти учнями (вихованцями) шляхом належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості учнів (вихованців);
3) забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу учнів (вихованців);
4) надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) учням (вихованцям) та дітям, які не є учнями (вихованцями) спеціальної школи;
5) забезпечення навчання учнів (вихованців) за допомогою найбільш прийнятних для них методів і способів спілкування в освітньому середовищі, які максимально сприяють засвоєнню знань і соціальному розвитку, використання в освітньому процесі української жестової мови, шрифту Брайля, допоміжних засобів для навчання, засобів альтернативної комунікації тощо;
6) викладання навчальних предметів (інтегрованих курсів) з урахуванням можливостей та потреб учнів способами, що є найбільш прийнятними для учнів спеціальної школи, у тому числі шляхом адаптації/модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів), використання допоміжних засобів для навчання;
7) організація освітнього процесу, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, визначених Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”;
8) засвоєння учнями (вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя;
9) сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями);
10) формування компетентностей для подальшого самостійного життя, забезпечення розвитку природних здібностей і обдарувань, творчого та критичного мислення, соціалізації учнів (вихованців);
11) сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);
12) надання консультацій батькам (іншим законним представникам) учнів (вихованців) та їх активне залучення до освітнього процесу.
Головною метою Закладу є здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації дітей (вихованців) та підготовки до самостійного життя.
Навчання, виховання, проживання та утримання здобувачів освіти відбувається за рахунок обласного бюджету.
Спеціальна школа для дітей з тяжкими порушеннями мовлення може забезпечувати здобуття загальної середньої освіти на одному або двох її рівнях:
базова середня освіта – 5-10 класи.
Зарахування до спеціального закладу здійснюється на підставі наказу МОН України від 01.08.2018 року № 831 «Про затвердження Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти» та Статуту.
Сьогодні спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» – це великий дім у якому переплітаються навчання і відпочинок, виховання та спорт, мистецтво та духовність.
Для перегляду натисніть на зображення
«Світанок» багатий традиціями, талановитими вихованцями, педагогами-спеціалістами, професіоналами своєї справи.
Усе довкола нас має свою історію. Питання в тому, чи хочемо ми її знати – історію країни, краю, родини? А може нам треба знати історію місця, де проводимо значну частину життя, тобто історію свого місця праці. Чи у вас ніколи не виникало такого бажання? Мабуть усьому свій час, бо незалежні від наших бажань обставини спонукали виявити певну цікавість, і заглибитися у пошуки відповідей на запитання. “А що і як було тут до мене?”
На підставі наказу «Запорізької середньої школи-інтернату № 3 від 19 квітня 1957 року № 1 розпочалала свій істричний шлях Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3 відділу народної освіти виконкому Запорізької міської ради депутатів трудящих.
Перший навчальний рік Запорізька середня школа-інтернат № 3 розпочала з 1 вересня 1957 року.
З 19 квітня 1957 року Запорізької середньої школи-інтернату № 3 підпорядковувалася відділу народної освіти виконкому Запорізької міської ради депутатів трудящих.
З 15 серпня 1962 року середню школу-інтернат було реорганізовано в допоміжну школу-інтернат № 3 відділу народної освіти виконкому Запорізької міської ради депутатів трудящих.
На підставі Конституції СРСР з 7 жовтня 1977 року допоміжна школа-інтернат була передпорядкована відділу народної освіти виконкому Запорізької міської ради народних депутатів.
З 1980 року допоміжна школа-інтернат № 3 передпорядкована відділу народної освіти виконкому Заводської районної ради народних депутатів.
З 21 лютого 1991 року Запорізька допоміжна школа-інтернат № 3 знаходиться на самостійному балансі і підпорядкована управлінню освіти виконкому Заводської районної ради народних депутатів.
Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради народних депутатів від 19 червня 1995 року № 285 Запорізьку допоміжну школу-інтернат № 3 було реорганізовано в Запорізьку загальноосвітню школу-інтернат № 3 І-ІІ ступенів управління освіти виконкому Запорізької міської ради народних депутатів.
На виконання Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року та згідно з розпорядженням Запорізького міського голови від 01 липня 1997 року № 1, управління освіти підпорядковане Запорізькій міській раді.
Запорізька загальноосвітня школа-інтернат № 3 І-ІІІ ступенів перепорядкована управління народної освіти Запорізької міської ради.
Згідно з рішенням п’ятої сесії Запорізької міської ради другого скликання від 19 листопада 1997 року № 8 було вилучено слово «народної» з назви управління освіти міської ради.
Запорізька загальноосвітня школа-інтернат № 3 І-ІІІ ступенів перепідпорядкована управлінню освіти Запорізької міської ради.
На підставі рішення другої сесії Запорізької обласної ради третього скликання від 27 липня 2001 року № 6 «Про зміни у складі спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Запорізької області» було передано Запорізьку загальноосвітню школу-інтернат № 3 І-ІІІ ступеня з комунальної власності до спільної власності територіальних громад Запорізької області.
Згідно з розпорядженням голови Запорізької облдержадміністрації від 20 жовтня 2001 року № 497 реорганізовано Запорізьку загальноосвітню школу-інтернат № 3 І-ІІ ступенів в Загальноосвітню школу-інтернат № 3 для дітей сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків управління освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації.
Згідно із статутом Запорізької загальноосвітньої школи-інтернату № 3 для дітей сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, зареєстрованим рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25 жовтня 2001 року № 413/2, змін у функціях закладу не відбулося.
На підставі рішення десятої сесії Запорізької обласної ради четвертого скликання від 11 червня 2004 року № 20 «Про реорганізацію об’єктів спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Запорізької області» реорганізовано Запорізьку загальноосвітню школу-інтернат № 3для дітей сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків – у комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3» Запорізької обласної ради.
Згідно із статутом комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3», зареєстрованим державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради 27 вересня 2005 року ( № 11031050001003022) змін у функціях закладу не відбулося.
Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради народних депутатів від 24 листопада 1995 року № 537/4 «Про розширення функцій школи-інтернату І-ІІІ ступенів № 3» 02 лютого 1996 року було відкрито філію для тимчасового утримання, виховання та влаштування дітей, що опинились в складних умовах життєдіяльності поза межами сімейного та шкільного виховання, їх соціальної адаптації і самовизначення, збагачення духовних і фізичних можливостей при Запорізькій загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступеня № 3.
Положення про філію для тимчасового утримання, виховання та влаштування дітей що опинилися в складних умовах життєдіяльності поза межами сімейного та шкільного виховання при Запорізькій загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ступеня № 3 затверджено рішенням виконкому Запорізької міської ради від 23 квітня 1998 року № 226/2.
На підставі розпорядження голови Запорізької облдержадміністрації від 29 жовтня 2001 р. № 497 «Про перепрофілювання шкіл-інтернатів» та наказу по школі-інтернату № 3 від 01 листопада 2001 р. № 94 ліквідовано філію для тимчасового утримання, виховання та влаштування дітей, що опинилися в складних умовах життєдіяльності поза межами сімейного та шкільного виховання при Запорізькій загальноосвітній школі-інтернаті № 3 для дітей сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків.
За період з 2008 по 2015 роки відбулися зміни в найменуванні комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3» Запорізької обласної ради.
Згідно з рішенням сорок першої сесії п’ятого скликання Запорізької обласної ради від 25 червня 2010 року № 47 «Про перейменування комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3» Запорізької обласної ради» перейменовано комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 3№» Запорізької обласної ради в комунальний заклад «Запорізький навчально-реабілітаційний центр-інтернат» Запорізької обласної ради.
Згідно з рішенням двадцять сьомої сесії шостого скликання Запорізької обласної ради від 30 травня 2013 року № 50 «Про перейменування комунального закладу «Запорізький навчально-реабілітаційний центр-інтернат» Запорізької обласної ради» перейменовано комунальний заклад «Запорізький навчально-реабілітаційний центр-інтернат» Запорізької обласної ради в комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради.
Сьогодні заклад надає освітні послуги учням із тяжкими порушеннями мовлення.
Наша світанкова команда педагогів спрямовує свої зусилля на реалізацію основних завдань:
– якнайшвидше подолання мовленнєвих порушень у дітей із тяжким порушеннями мовлення;
– розвиток творчих здібностей здобувачів освіти
– створення умов для розвитку творчого потенціалу педагогів та дітей;
– надання педагогам своєчасної можливості підвищення професійної компетентності, перепідготовки кадрів;
– удосконалення науково-теоретичного, методичного, психолого-педагогічного, навчального та фінансового забезпечення школи.
На початок 2024-2025 навчального року у школі навчається 178 учнів.
Кількість учнів у закладі
Початкова освіта | Базова середня освіта | Всього | ||
1-4 класи | 5-10 класи | 1-10 кл. | ||
Кількість класів | Кількість учнів | Кількість класів | Кількість учнів | |
9 | 74 | 9 | 104 | |
Усього класів | 16 | |||
Усього учнів | 178 | |||
Середня наповнюваність | 12 |
Середня наповнюваність –12 учнів у класі, що відповідає Державним санітарним нормам та правилам (Наказ МОЗ України від 20.02.2013 року №144).
Педагогічна діяльність здійснюється згідно з нормативно-правовими вимогами на основі широкої і глибокої диференціації і індивідуалізації, особистісно-орієнтованого підходу до здобувачів освіти.
Пріоритетні напрямки роботи
– створення умов для надання кожному учню того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям;
– оновлення освітнього процесу, корекційно-розвиткової роботи на основі провідних ідей педагогіки та психології;
– формування ключових компетентностей у дітей з особливими освітніми потребами;
– дотримання індивідуально-дифіренційованого підходу у організації освітнього процесу для дітей зі складними вадами розвитку відповідно до їх можливостей, здібностей, індивідуальних особливостей розвитку;
– створення сприятливого освітнього середовища для всебічного розвитку особистості дитини в рамках Нової української школи;
– формування здоров’язбережувальної компетентності педагогів, учнів та їх батьків, досягнення позитивних змін у формуванні основ здорового способу життя.
В основу корекційно-розвиткової роботи були покладені основні загальні та спеціальні принципи, що враховують особливості навчання учнів із ТПМ.
Корекційні педагоги в своїй діяльності працюють з Програмами з корекції мовлення, які розроблені відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами (від 21 серпня 2013 року № 607); Базовий навчальний план початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами; Типовий навчальний план початкової школи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення з навчанням українською мовою (додатки 8, 9 до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку).
Учителі-логопеди ефективно включають в заняття вправи для розвитку загальних мовленнєвих навичок, мовленнєві ігри, творчі завдання щодо подолання вад мовлення.
Згідно національної стратегії – формувати безпечні, комфортні та здорові умови навчання в закладі, освітнє середовище, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формувати культуру безпечної та здорової поведінки.
Стратегічна мета школи: навчити дітей жити у світі, який постійно змінюється.